Zajęcia

Zajęcia w ULubionym żłobku

Czytanie globalne

Bawiąc się w czytanie globalne uczymy malucha koncentracji uwagi. Doskonalimy jego pamięć i umiejętność analizy wzrokowej. Pozwalamy przeżywać radość z przyswajania nowych umiejętności i podnosimy samoocenę dziecka. Zestaw z którego korzystamy jest przeznaczony dla dzieci od 1 roku.

Jak to działa? Podczas czytania globalnego dziecko poznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter. Postrzegają bowiem zapis graficzny wyrazu jako całości, tak jakby patrzyły na budowlę z klocków lego bez uświadamiania sobie – póki co – ze składa się ona z poszczególnych klocków. My, dorośli, także odczytujemy w ten sposób znaczenie piktogramów, czyli obrazków symbolizujących różne treści.

Demonstrując dziecku plansze z wyrazami sprawiamy, że zapamiętuje ono ich wygląd, kojarzy z nazwą, a że potencjał intelektualny maluchów jest olbrzymi, szybko przyswaja sobie treść wielu plansz.

 

Język angielski

W kilkumiesięcznym dziecku tkwi niewyobrażalny wprost potencjał. Mózg niemowlęcia jak gąbka chłonie dźwięki z otoczenia. Uczy się je rozpoznawać. Następnie powtarzać oraz nadawać im znaczenie.

Jeśli stworzymy maluszkowi okazje do regularnego kontaktu z wieloma językami, będzie ono w stanie nauczyć się perfekcyjnie posługiwać nieograniczoną ich liczbą. W Zabrzu dzieci uczą się języka angielskiego Metodą Helen Doron, która wykorzystuje potencjał niemowlęcego umysłu do nauki języka. Takie naturalne nauczanie można rozpocząć już w wieku 3 miesięcy. Angielski nauczany jest poprzez zabawy, rymowanki, piosenki. Dzieci poznają angielski w czasie zabawy oraz grania w gry. Kształtują także swoje umiejętności motoryczne i  wszechstronny rozwój małego dziecka. Zajęcia pomagają budować poczucie pewności siebie, doskonalą pamięć i koordynację ruchową. Wszystkim zmysłom dostarczane są urozmaicone bodźce, wspomagające rozwój słuchu, wzroku, węchu, smaku i dotyku. Dzięki niezwykłej elastyczności aparatu mowy, nauka w tym okresie pozwala na przyswojenie wzorcowej angielskiej wymowy. Badania wykazały, że maluchy mające w tym czasie częsty kontakt z językiem, uczą się go tak, jak dzieci dwujęzyczne. 

https://helendoron.pl/

Sensoplastyka®

Sensoplastyka® wpływa na optymalny rozwój całego organizmu oraz rozwój kreatywności i twórczego myślenia. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych. 

Korzyści dla dzieci wynikające z uczestniczenia w  zajęciach Sensoplastyka®:

  • wspieranie samodzielności,
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń,
  • wychodzenie ze schematów,
  • elastyczne podejście do zmian w stale zmieniającym się świecie,
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
  • współdziałanie i wzajemną pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów,
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
  • budowanie świadomości ciała i przestrzeni
  • usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt),
  • rozwój zmysłów,
  • rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni),

 

Poprzez wspólne działania pogłębimy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa i pozytywne relacje. 

http://inkubatorinspiracji.pl/

    Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborn

     Podstawowymi założeniami metody Weroniki Sherborne jest rozwój dziecka poprzez ruch:

    • świadomość własnego ciała i usprawnianie ruchowe
    • świadomość przestrzeni i działania w niej
    • dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązanie z nimi bliskiego kontaktu

    Prowadzenie ćwiczeń tą metodą ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych. Dzięki temu dziecko zaczyna mieć zaufanie do siebie i zyskuje poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń maluch poznaje przestrzeń, w której się znajduje, przestaje ona być dla niego groźna, czuje się bezpieczniej, staje się aktywny i przejawia większą inicjatywę.

    Ćwiczenia odbywają się w parach lub w grupie. Wiele ćwiczeń na zajęciach prowadzonych metodą Weroniki Sherborne stanowi dla dzieci dużą atrakcję i wesołą zabawę w grupie, stwarza możliwość do twórczego działania oraz pobudza spontaniczność i aktywność własna dziecka.

    agsdi-dog-2

    Dogoterapia

    Dogoterapia to nie tylko dobra zabawa, która rozwija spontaniczną aktywność, ale świetny sposób na stymulację wszystkich zmysłów. Dzięki dogoterapii kształtuje się i rozwija duża i mała motoryka, komunikacja werbalna i niewerbalna. U dzieci buduje się poczucie pewności siebie, własnej wartości, nabywają umiejętności okazywania emocji.

    |

    Co mówią rodzice o nas

    Bardzo przyjazne miejsce dla maluszków z fantastycznym podejściem. Ciocie dbają o różnorodność zajęć wspierających rozwój maluszków. Córcia uwielbia chodzić do żłobka  szczerze polecamy!

    Przemiłe Panie, dobre jedzonko, profesjonalna opieka. Każde dziecko inaczej przechodzi adaptację, u jednych trwa to dłużej, inne szybciej sobie radzą ale Ciocie bardzo sie starają żeby każde dzieciątko dobrze się u nich czuło. Polecam!

    Fantastycznie 
    Jestem bardzo zadowolona zarówno z opieki jak i zaplecza dydaktycznego placówki. Panie są przemiłe i zawsze do dyspozycji. Maks chętnie zostaje w żłobku z ciociami i nie wykazuje oznak stresu. Polecam to miejsce z pełną świadomością 😀