Zajęcia
Zajęcia w ULubionym żłobku
Czytanie globalne
Bawiąc się w czytanie globalne uczymy malucha koncentracji uwagi. Doskonalimy jego pamięć i umiejętność analizy wzrokowej. Pozwalamy przeżywać radość z przyswajania nowych umiejętności i podnosimy samoocenę dziecka. Zestaw z którego korzystamy jest przeznaczony dla dzieci od 1 roku.
Jak to działa? Podczas czytania globalnego dziecko poznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter. Postrzegają bowiem zapis graficzny wyrazu jako całości, tak jakby patrzyły na budowlę z klocków lego bez uświadamiania sobie – póki co – ze składa się ona z poszczególnych klocków. My, dorośli, także odczytujemy w ten sposób znaczenie piktogramów, czyli obrazków symbolizujących różne treści.
Demonstrując dziecku plansze z wyrazami sprawiamy, że zapamiętuje ono ich wygląd, kojarzy z nazwą, a że potencjał intelektualny maluchów jest olbrzymi, szybko przyswaja sobie treść wielu plansz.
Język angielski
W kilkumiesięcznym dziecku tkwi niewyobrażalny wprost potencjał. Mózg niemowlęcia jak gąbka chłonie dźwięki z otoczenia. Uczy się je rozpoznawać. Następnie powtarzać oraz nadawać im znaczenie. Jeśli stworzymy maluszkowi okazje do regularnego kontaktu z wieloma językami, będzie ono w stanie nauczyć się perfekcyjnie posługiwać nieograniczoną ich liczbą. W ULUbionym dzieci uczą się języka angielskiego Metodą Musical Babies, która wykorzystuje potencjał niemowlęcego umysłu do nauki języka. Angielski nauczany jest poprzez zabawy, rymowanki, piosenki. Dzieci poznają angielski w czasie zabawy oraz grania w gry. Kształtują także swoje umiejętności motoryczne i wszechstronny rozwój małego dziecka. Zajęcia pomagają budować poczucie pewności siebie, doskonalą pamięć i koordynację ruchową. Wszystkim zmysłom dostarczane są urozmaicone bodźce, wspomagające rozwój słuchu, wzroku, węchu, smaku i dotyku.
Sensoplastyka®
Sensoplastyka® wpływa na optymalny rozwój całego organizmu oraz rozwój kreatywności i twórczego myślenia. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych.
Korzyści dla dzieci wynikające z uczestniczenia w zajęciach Sensoplastyka®:
- wspieranie samodzielności,
- czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
- doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
- wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń,
- wychodzenie ze schematów,
- elastyczne podejście do zmian w stale zmieniającym się świecie,
- poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
- współdziałanie i wzajemną pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów,
- pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
- budowanie świadomości ciała i przestrzeni
- usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt),
- rozwój zmysłów,
- rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni),
Poprzez wspólne działania pogłębimy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa i pozytywne relacje.
http://inkubatorinspiracji.pl/
Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborn
Podstawowymi założeniami metody Weroniki Sherborne jest rozwój dziecka poprzez ruch:
- świadomość własnego ciała i usprawnianie ruchowe
- świadomość przestrzeni i działania w niej
- dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązanie z nimi bliskiego kontaktu
Prowadzenie ćwiczeń tą metodą ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych. Dzięki temu dziecko zaczyna mieć zaufanie do siebie i zyskuje poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń maluch poznaje przestrzeń, w której się znajduje, przestaje ona być dla niego groźna, czuje się bezpieczniej, staje się aktywny i przejawia większą inicjatywę.
Ćwiczenia odbywają się w parach lub w grupie. Wiele ćwiczeń na zajęciach prowadzonych metodą Weroniki Sherborne stanowi dla dzieci dużą atrakcję i wesołą zabawę w grupie, stwarza możliwość do twórczego działania oraz pobudza spontaniczność i aktywność własna dziecka.
Dogoterapia
Dogoterapia to nie tylko dobra zabawa, która rozwija spontaniczną aktywność, ale świetny sposób na stymulację wszystkich zmysłów. Dzięki dogoterapii kształtuje się i rozwija duża i mała motoryka, komunikacja werbalna i niewerbalna. U dzieci buduje się poczucie pewności siebie, własnej wartości, nabywają umiejętności okazywania emocji.
Musical Babies
Najlepszy moment na rozpoczęcie nauki języka obcego to czas, kiedy dziecko jeszcze nie mówi w swoim ojczystym języku. Poznaje wówczas język obcy równocześnie – dokładnie tak samo jak dzieci dwujęzyczne. Taki właśnie cel przyświeca metodzie Musical Babies, przy czym na zajęciach dzieci poznają język angielski całym ciałem, multisensorycznie, poprzez piosenki, rymowanki i bardzo dużo ruchu. Także poprzez specjalnie dobraną muzykę klasyczną. W trakcie zajęć dzieci grają na prostych instrumentach, ruszają się i słuchają muzyki klasycznej. Musical Babies to przyjemny sposób, by dziecko osłuchało się z językiem angielskim. W Ulubionym na zajęciach zawsze też towarzyszą skrzypce i ich cudowne dźwięki grane na żywo.
https://www.musicalbabies.pl/
Co mówią rodzice o nas
