Zajęcia

Zajęcia w ULubionym żłobku

Czytanie globalne

Bawiąc się w czytanie globalne uczymy malucha koncentracji uwagi. Doskonalimy jego pamięć i umiejętność analizy wzrokowej. Pozwalamy przeżywać radość z przyswajania nowych umiejętności i podnosimy samoocenę dziecka. Zestaw z którego korzystamy jest przeznaczony dla dzieci od 1 roku.

Jak to działa? Podczas czytania globalnego dziecko poznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter. Postrzegają bowiem zapis graficzny wyrazu jako całości, tak jakby patrzyły na budowlę z klocków lego bez uświadamiania sobie – póki co – ze składa się ona z poszczególnych klocków. My, dorośli, także odczytujemy w ten sposób znaczenie piktogramów, czyli obrazków symbolizujących różne treści.

Demonstrując dziecku plansze z wyrazami sprawiamy, że zapamiętuje ono ich wygląd, kojarzy z nazwą, a że potencjał intelektualny maluchów jest olbrzymi, szybko przyswaja sobie treść wielu plansz.

 

Język angielski

W kilkumiesięcznym dziecku tkwi niewyobrażalny wprost potencjał. Mózg niemowlęcia jak gąbka chłonie dźwięki z otoczenia. Uczy się je rozpoznawać. Następnie powtarzać oraz nadawać im znaczenie. Jeśli stworzymy maluszkowi okazje do regularnego kontaktu z wieloma językami, będzie ono w stanie nauczyć się perfekcyjnie posługiwać nieograniczoną ich liczbą. W ULUbionym angielski nauczany jest poprzez zabawy, rymowanki, piosenki. Dzieci poznają angielski w czasie zabawy oraz grania w gry. Kształtują także swoje umiejętności motoryczne i  wszechstronny rozwój. Zajęcia pomagają budować poczucie pewności siebie, doskonalą pamięć i koordynację ruchową. Wszystkim zmysłom dostarczane są urozmaicone bodźce, wspomagające rozwój słuchu, wzroku, węchu, smaku i dotyku.

Sensoplastyka®

Sensoplastyka® wpływa na optymalny rozwój całego organizmu oraz rozwój kreatywności i twórczego myślenia. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych. 

Korzyści dla dzieci wynikające z uczestniczenia w  zajęciach Sensoplastyka®:

  • wspieranie samodzielności,
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń,
  • wychodzenie ze schematów,
  • elastyczne podejście do zmian w stale zmieniającym się świecie,
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
  • współdziałanie i wzajemną pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów,
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości,
  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
  • budowanie świadomości ciała i przestrzeni
  • usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt),
  • rozwój zmysłów,
  • rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni),

 

Poprzez wspólne działania pogłębimy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa i pozytywne relacje. 

http://inkubatorinspiracji.pl/

    Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborn

     Podstawowymi założeniami metody Weroniki Sherborne jest rozwój dziecka poprzez ruch:

    • świadomość własnego ciała i usprawnianie ruchowe
    • świadomość przestrzeni i działania w niej
    • dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązanie z nimi bliskiego kontaktu

    Prowadzenie ćwiczeń tą metodą ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych. Dzięki temu dziecko zaczyna mieć zaufanie do siebie i zyskuje poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń maluch poznaje przestrzeń, w której się znajduje, przestaje ona być dla niego groźna, czuje się bezpieczniej, staje się aktywny i przejawia większą inicjatywę.

    Ćwiczenia odbywają się w parach lub w grupie. Wiele ćwiczeń na zajęciach prowadzonych metodą Weroniki Sherborne stanowi dla dzieci dużą atrakcję i wesołą zabawę w grupie, stwarza możliwość do twórczego działania oraz pobudza spontaniczność i aktywność własna dziecka.

    agsdi-dog-2

    Dogoterapia

    Dogoterapia to nie tylko dobra zabawa, która rozwija spontaniczną aktywność, ale świetny sposób na stymulację wszystkich zmysłów. Dzięki dogoterapii kształtuje się i rozwija duża i mała motoryka, komunikacja werbalna i niewerbalna. U dzieci buduje się poczucie pewności siebie, własnej wartości, nabywają umiejętności okazywania emocji.

    agsdi-music

    Gordonki

    Zajęcia muzyczne prowadzone według teorii uczenia się muzyki (MLT) profesora Edwina E. Gordona. Edwin E. Gordon był muzykiem jazzowym, kontrabasistą. Jako psycholog muzyki badał zależności między uczeniem się, nauczaniem i zdolnościami muzycznymi.

    Gordonki w interesujący dla dziecka sposób łączą naukę z zabawą. Pozytywnie wpływają też na rozwój maluszka. Wśród korzyści płynących z uczęszczania na zajęcia wymienia się m.in.:

    • zwiększenie zasobu słownictwa i wspieranie rozwoju mowy,
    • kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
    • stymulowanie układu nerwowego,
    • kontakt z rówieśnikami,
    • rozwój poczucia tonalnego,
    • uwrażliwienie na sztukę.

     

    |

    Co mówią rodzice o nas

    Bardzo przyjazne miejsce dla maluszków z fantastycznym podejściem. Ciocie dbają o różnorodność zajęć wspierających rozwój maluszków. Córcia uwielbia chodzić do żłobka  szczerze polecamy!

    Przemiłe Panie, dobre jedzonko, profesjonalna opieka. Każde dziecko inaczej przechodzi adaptację, u jednych trwa to dłużej, inne szybciej sobie radzą ale Ciocie bardzo sie starają żeby każde dzieciątko dobrze się u nich czuło. Polecam!

    Fantastycznie 
    Jestem bardzo zadowolona zarówno z opieki jak i zaplecza dydaktycznego placówki. Panie są przemiłe i zawsze do dyspozycji. Maks chętnie zostaje w żłobku z ciociami i nie wykazuje oznak stresu. Polecam to miejsce z pełną świadomością 😀